Nyitás.
Sokakat váratlanul ért.
Rengeteg idő volt felkészülni, bár érezhető a kapkodás.
A nyitással együtt viszont el is kezdődött a kommunikációs zűrzavar és egymás túlkiabálása. Egy olyan kommunikációs zavar, amiben a vevőid el fognak veszni.
Íme 10 tipp Dr Wolf tollából, hogy uralni tudd a helyzetet.
10. Ki-nyi-tot-tunk
Az első és legegyszerűbb tipp, hogy kommunikálj, kommunikálj, kommunikálj! Tegyél ki posztot, hogy megnyitottatok. Küldd ki smsben, emailben, ahol csak eléred a vevőidet. Tegyél ki egy posztert a boltod elé, mert maguktól nem fognak erre rájönni. Ha Te nem teszed meg, akkor megteszi a konkurenciád és eltereli rólad a figyelmet, szóval kommunikálj.
9. Hogyan lehet most nálunk biztonságosan vásárolni?
Hiába van lazítás, a vírus sajnos még mindig itt van velünk, és az emberek félnek. Jelenleg három típusba tudnám sorolni az embereket:
Akik, habár újranyitottál, nem fognak elmenni hozzád, mert félnek a vírustól,
Akik már rohannak, mint az őrült, és nem érdekli őket a vírus, csak vásárolnának,
És egy nagy tömeg, aki szívesen menne, de bizonytalan, ergo meg kell győznöd, hogy nálad biztonságban vásárolhat.
Neked most a harmadik csoportra kell koncentrálnod. Az ugyanis befolyásolható. Tedd világossá számukra azt, hogy hogyan vigyázol rájuk! Mik a szabályok? Ha például egy fodrász vagy, akkor a hajvágás alatt le kell-e vennie a maszkját vagy fennhagyhatja? Hogyan és hol kell sorba állnia? Ha például konzultációt tartasz, kell-e maszkot viselni a konzultáció alatt, vagy meg tudjátok oldani a 1.5 méteres távolságot? Ezeket, és még ennél sokkal több dolgot is, világossá kell tenned, hogy a bizonytalan réteget meggyőzd – mert csak akkor fognak bemenni hozzád.
8. Felmentés árakciózás alól
Most a nyitásnál rengetegen árakciózni fognak. De gondolkodj! Az árakciónak nem most van itt a helye és az ideje. Most van kereslet és a keresletet az okozza, hogy végre újra lehet vásárolni, vagyis nem kell még egy plusz motiváció: árakció nélkül is be fognak jönni. Azért fognak bejönni, mert kimondtad, hogy megnyitottál, kimondod, hogy nagy a választék, kimondod, hogy újdonságaid vannak. Például elérhető újra a kedvenc szolgáltatásuk. Nem szabad feleslegesen árengedményt adni, mert ha jól sejtem, most szükséged van minden forint profitra.
7. Na jó, lehet árakciózni, de csak a VIP ügyfeleknek
Abban az egy esetben árakciózz, ha vannak olyan VIP vevőid, akiket meg akarsz jutalmazni. Ha a nyitás után magasabb árakon kezdesz dolgozni, akkor mondd a VIP vevőidnek, akik hozzá vannak szokva a jelenlegi áraidhoz, hogy bár áremelés van, viszont mivel ők VIP vendégek, nekik – pszt! – nem lesz változás. Az Emporium nemrégi kampányában volt egy hasonló taktika: kiküldték a régi VIP vevőknek, hogyha bejönnek, akkor hivatkozzanak a “Titkos Akcióra” és akkor megkapják a régi árakat. Rengetegen bejöttek az akcióra hivatkozva és nagyon szépen tarolt a kampány.
6. EGY üzenet NEM üzenet
Kommunikálj, kommunikálj, kommunikálj. Egy poszt nem poszt. Egy üzenet nem üzenet. Az emberek manapság ultraelfoglaltak, felbolydult az ő életük is, és ebben az időszakban nem elég egyszer kommunikálni. A következő hetekben folyamatosan kommunikáld:
hogy megnyitottál,
hogy mi minden van az üzletben,
hogy ki járt ma nálatok (pl egy kutya, egy híresség)
mikkel készültök a következő időkben,
hogy az alkalmazottaid végre boldogan dolgozhatnak…
Legalább 2-3 héten keresztül kell nyomnod, hogy a piacnak átjöjjön és felfogják, hogy megnyitottál és bejöjjenek vásárolni. Tessék kitartóan és változatosan kommunikálni, mert egy poszt nem poszt…
5. Az írás a falon: “Hányan lehetnek bent?”
Az emberek szeretik a magabiztos, profi kereskedőket és át fog jönni, ha Te bizonytalan vagy. Ne veled asszociálják a tétova kereskedőt. Kommunikáld tisztán, hogy hányan jöhetnek be. És akiknek pedig várakozniuk kell, azoknak a várakozás ne legyen kényelmetlen és bizonytalan.
Megbeszélheted egy kollégáddal, hogy menjen ki és beszélgessen azokkal, akik még kint állnak az utcán. Tájékoztassa őket, hogy hamarosan sorra kerülnek és igyekeztek mindent megtenni azért, hogy a kiszolgálás gördülékenyebben és zavartalanabbul menjen.
4. Türelemkupon
Ha már a kényelmetlenségnél és türelmetlenségnél tartunk, akkor használd a következőt: türelemkupon. Ha az embereknek az új szabályok miatt extra sokat kell várniuk, hogy bejussanak, akkor egy apró gesztussal megkönnyítheted ezt a várakozást.
Menj ki, és adj nekik egy türelemkupont. Ha a vásárlásnál bemutatják ezt a kupont, akkor adsz nekik egy rágót, egy kis csokit vagy valamilyen apróságot. Nem kell, hogy nagy dolog legyen, de lássák a vevőid, hogy fontosak neked. Egy kis dolognak is óriási hatása tud lenni.
3. Upsell a maximumra
A dobogó harmadik fokát az upsell foglalja el. Jelenleg kiesett egy csomó forgalmad, amit kevesebb vevőből tudsz most valószínűleg pótolni, tehát upsellezned kell ezerrel. Növeld a kosárértéket. Ismerős a mondat?
“Sült krumplit kérsz hozzá?”
Kérdezz rá, hogy szeretne-e díszcsomagolást, vagy kipróbálná-e ennek a terméknek a jobb verzióját. Ha már a kasszánál áll, akkor kérdezd meg, hogy nem felejtett-e el valamit, vagy ajánlj neki mellé valamilyen kiegészítőt. Nem szabad senkit sem elengedned upsell nélkül. Ez egy egyébként is hasznos, és az egyik legprofitábilisabb marketing eszköz, de most élet-halál kérdés lehet a vállalkozásod szempontjából.
2. Tegyél rá egy kis pénzt
Mit is jelent ez pontosan? Ha a marketingorientált vállalkozók többségébe tartozol, akkor eddig is posztoltál, viszont csak az organikus elérésekkel kalkuláltál. Ebben az esetben a követőid 1-5-10%-át érhetted el a posztjaiddal. Itt a legjobb pillanat, hogy a posztjaidat emeld ki, hirdesd be – tegyél rá egy kis pénz! Most az a legfontosabb, hogy az üzenet a követőid közül minél többhöz eljusson, ezt pedig a hirdetésekkel tudod elérni.
1. Ne hagyd abba az online-t sem!
Most nem egy szimpla újranyitásról van szó, hanem éppen átalakulunk mind egy új modellbe, amit hibrid modellnek hívnak. Most kezdődnek a hibrid tréningek, hibrid meetingek, hibrid workshopok, hibrid vásárlások. Egy olyan világ van kialakulóban, ahol az online és offline kombinációban vásárolnak a vevők, és ezt ki kell használnunk!
Ha valaki bejön hozzád az üzletbe, kérdezd meg, hogy vásárolt-e már tőled online, próbálta-e már a webshopod. Képezd ki rá a kollégáid, hogy az üzletben vásárlókat tereljék az online felé, aki pedig online vásárol, azt tereljétek az offline felé. Mozgasd őket keresztbe, hiszen ne felejtsd el, hogy sokan innováltak a lezárások alatt, emiatt sok cégnek lett végre két lába, online és offline. Egy cég egyik legnagyobb katalizátora az, amikor a disztribúciós csatornáit növeli. Jobb lesz a stabilitásod, a bevételed és a versenyképességed is.