Nálad ki a marketinges?
Sokszor találkozom azzal a problémával, amikor cégvezetőkkel beszélgetek, hogy fontos alapkérdésekkel nincsenek tisztában.
Egy-egy váratlan esemény kapcsán a felszínen lévő problémákra fókuszálnak, ami olyan, mintha a csónakban az aktuális lyukat tömítjük el. Ilyenkor nem látjuk a valós helyzetet, leköt minket egy olyan dolog, ami akut megoldást sürget.
Egy vállalkozás nem teheti ki magát ilyeneknek. Gondoljunk bele, minden rendszer annyira erős, mint amennyit a leggyengébb pontja bír. Ahol a szűk keresztmetszet van, oda kell a megoldást koncentrálni.
Jelenleg gazdasági felemelkedés van.
A cégek fejlesztenek, beruháznak, nőnek. A gazdasági szféra megújul, jelentős technikai fejlesztéseket hajtanak végre a vállalkozások, nagyon fontos az automatizáció. A minőségi termékek előállítása már nem kérdés, a fókusz a szolgáltatások fejlesztésére irányul a jövőben. Komoly ügyfélkezelő rendszereket vásárolnak, amelyek "nem hibáznak", vagy csupán csekély mértékben.
Tereljük az online világ felé a szolgáltatásainkat - hangzik a jövőtervezők jelmondata.
Igen ám, de a sikeres marketingkampány hatására bemegy a vásárló a gigaszipiszupi marketbe, ahol a munkatársak csahogynem átlépnek rajta, az étteremben nem kedves a pincér (tisztelet a kivételnek), a szerelő már nem jön házhoz, ha elromlik a géped, két hónapra ad előre időpontot.
Megkérdezed a vezetőt, jól van ez így?
Mire a válasz, nem kapok jobbat!
Aztán természetes, hogy jön a csalódás, és előbb-utóbb akármennyit tolnak majd reklámba ezek a vállalkozások, a kutya nem nyitja rájuk az ajtót.
A vásárlói élményteremtés a marketing folyamatok komoly része. Ilyenkor ragasztod az ügyfél szívébe és agyába a "Te leszel a kedvenc boltom" matricát. Ha ez elmarad, mondhatsz neki fűt-fát, ígérhetsz toronyórát lánccal.