Miért rohannak az emberek?
Mi az ami ilyenkor arra ösztönzi őket, hogy jobban költekezzenek, mint máskor?
Miért hatékonyabbak a reklámok ebben az időszakban?
A válasz egyszerű.
A "karácsony marketingje" a leghatékonyabb a világon!
Mindenki a legszebbet, a legjobbat, a legtutibbat szeretné adni a szeretteinek. Sokszor erőn felül megy a költekezés, ilyenkor a hitelnyújtó cégek szabályosan aratnak.
Akkor mégis miért van akció, akció hátán?
Ez sem bonyolult. Az ok, a vállalkozói hitetlenség.
Rajtam marad, megint egy évig raktározhatom, benn lesz a pénzem, másfelé jobban kamatoztathatnám... stb.
Pedig egyszerűbb lenne reális piackutatás után optimalizált árukészlettel, kitartott árakkal értékesíteni.
Nagyobb haszon kevesebb termék eladásával.
Az esetek 90%-ában az átgondolt piaci viselkedések vezetnek nagyobb eredményre, lényegesen kisebb rizikófaktor mellett.
Mégis a vállalkozások 75%-a kockáztat, de miért?
Itt is igaz a Pareto elv, vagy más néven a 80–20 szabály.
Ez kimondja, hogy számos jelenség esetén a következmények 80%-a az okok mindössze 20%-ára vezethető vissza.
Ne aggódjunk raktárra!