Hogyan írjunk reklámot?

A legrövidebben talán azt mondhatnám, hogy egyszerűen és mindenki számára könnyen megérthetően.
Az elején szeretném tisztázni, hogy szerintem a legjobb reklámot, mindig az amatőrök írják. Természetesen csakis akkor, ha tudják milyen céllal, kinek, és pontosan mit szeretnénk reklámozni!

 

A reklámpiaci ügyfelek egy része, még mindig - sajnos - lelkiismeretfurdallásból reklámoztat.
Sokszor mintha hallanám ahogyan bizonygatják, látod megpróbáltam, fizettem érte, és mégsem sikerült.
Pedig marketing, és reklám nélkül vajmi kevés esélye van bárkinek a piaci sikerekre. Tehát ha szükség van rá, legalább csináljuk jól!

 

Miért reklámozunk?
A cél az eladás, és pont.

Nem híresek akarunk lenni, hanem a nevünket adjuk el. Eladjuk a termékünket, szolgáltatásainkat, közvetítünk, és mindezt azért tesszük, mert van piacunk, tehát van, aki megveszi. Ennek az ellenkezője is igaz, miszerint, ha nincs aki megveszi, akkor nincs piac, ebben az esetben nincs értelme az erőfeszítéseknek. Sajnos ilyenre is van példa, és nem szívesen mondom ki egy ügyfélnek, hogy egy újabb ötlettel álljon elő a piacon, és inkább abba fektesse a pénzét.

 

Tudod hol van a legtöbb világot-megváltó ötlet?
A temetőben.
Rengeteg dolgot temetnek el az emberek, mert nem volt hozzá merszük, kitartásuk, kreativitásuk, és idejük megvalósítani.

Ha Neked van, akkor csináld, és használd ki a reklám adta elönyöket!

 

A jó reklámról röviden beszélni szinte lehetetlen, rengeteg könyv hatalmas terjedelemben foglalkozik ennek a tudománynak a rejtelmeivel. Az egyetemen évekig tanítják, én 25 éve foglalkozom ezzel, és rengeteget kell még tanulnom. Mégis felhívom pár dologra a figyelmed, a teljesség igénye nélkül, milyen csapdákba ne ess bele!

 

Miről szóljon a reklám?
A vevőről, és a vevők problémájának a megoldásáról.

A kulcs tehát nem az, hogy 30 éve vagy a piacon, 6000 négyzetméteres áruházad van, 35 000 termékkel várod, és szép a boltod. Ezek miatt melyik vevő menne be hozzád vásárolni?? - esetleg egy kávéra dumcsizni. 
De nem ez a célod!
A célod, hogy eladj. Eladd magad, és a termékedet, vagy a szolgáltatásodat.
Ez nem udvarlás kérdése, hanem piac, és jó reklámüzenet kérdése!

 

Emlékszel a filmben...? - add el nekem ezt a tollat!
Sokunk tananyaga volt!
A mai napig szállóige, és sok igazságot rejteget.
De. Minden ügyfél helyzete, és adottsága más és más, ezért nincs olyan megoldás, ami mindenki számára ugyanolyan lenne. A technika lehet hasonló, a szerkezet lehet hasonló, a stílus lehet hasonló, de a tartalom specifikus, és személyre szabott!

 

Egy dologban viszont minden szakember véleménye egyezik:
ha nem értik meg az üzenetedet, ha nem vagy egyértelmű, nem lesz sikere a reklámodnak!

A jó reklám rövid, tömör, érdekes, kreatív, egyértelmű, könnyen megjegyezhető, nem bánt, és megoldja a vevő problémáját. Úgy szoktam fogalmazni, hogy egy 6 éves gyerek egyszeri hallás után visszamondja a lényegét!

Tehát nem étlap, nem tartalomjegyzék a szolgáltatásaidról, nem családfa, nem térkép, nem ponyva- vagy szerelmes regény, nem könyörög, nem viccmesélő, nem oktatási segédanyag, és még sokáig sorolhatnám...

 

Arra biztatlak, hogy reklámozz!
Azért mert ha nem teszed, akkor a konkurenciád majd megteszi!

Keresd meg, miben küldönbözöl a piaci versenytársaidtól, miben vagy jobb, mint ők!
Mi az amiért érdemes Téged választani?
Aztán ha ez megvan, fogalmazz érthetően, és röviden.
A reklámnak kettős hatása van, elad és arculatot épít. Erre pedig mindenkinek szüksége van, még a Coca-Colának és a NIKE-nak is, pedig ezek régi, sikeres vállalkozások a piacon! 
Ha pedig nekik szükségük van rá, hidd el Neked is!

 

A végére egy remek szemléltetés a reklám írás kapcsán egy profitól, Wolf Gábortól:

Az alaphelyzetben ügyfél által írt reklám:
Autóbérlés kedvező feltételekkel, meglepetés ajándékkal!

És így is lehet:
Vakációóóó szülők nélkül, nyitott tetejű autóval, ingyen benzinnel!
Foglald le itthonról bérautódat a külföldi nyaralásodhoz március 31-ig, és ajándékba adunk egy teli tank üzemanyagot!

Címünk

4400 Nyíregyháza, Eötvös utca 9/A.

Telefonszámunk

+36 (30) 9 581 333