Facebook, instagram, rádió, TV, mennyi is az annyi?


Évekkel ezelőtt, amikor indultak ezek a plattformok, voltak kétkedők. Kétségtelen, hogy a szakemberek nagy része felismerte a social média térnyerését, a benne rejlő újabb üzleti lehetőségeket. 
Az európai reklámszakemberek egy része azt mondta, hogy a régi reklámhordozóknak befellegzett. 
Temették a TV-t, a Rádiót, az írott sajtót, a külterületi hirdetéseket. 
Mi, akik ebben a szegmensben dolgozunk, egy dolgot megtanultunk, csak akkor add fel, ha bélyeg van rajta!

 

Minden új szélre figyelj, mert nem tudhatod, miből lesz tornádó!
Ezt egy közgazdaságtan tanárom mondta régen. Igaza volt. Ez történik a social média világában is.
Ma már azt mondom, hogy nem minden tornádó borítja fel a házat!

 

Miért hasonlítjuk a körtét az almával?
Soha nem fért a fejembe, hogyan lehet egy kalap alá venni egy influenszer 400 000 követőjét, és egy rádió hallgatottságát?
Emberek vannak mindkét csoportban. De ezen kívül??

 

Mindkét médiacsatorna a feladata az informatív szórakoztatás, de ha a "vásárlói igényeket" nem teljesíti, a hallgató kapcsol, a felhasználó tilt. Itt lehet a megoldás!

 

Nemrégen azt mondta egy okos ember:
Mérjük pontosan az elhelyezett reklámtartalmak hatékonyságát, hogy a reklámpiaci befektetők ne legyenek átverve!

 

A social média felületeken lévő szereplők nyissák meg a hirdetési posztjaikat a megrendelőjük előtt, aki ezáltal majdnem tökéletes statisztikát kaphatnak, mennyi embertek el pontosan! 
Jó ötlet? Szuper!!

 

A majdnem tökéletes azt jelenti, hogy a felhasználói oldalnak is szoknia kell az új szabályozás által kialakult helyzetet, és a rajongói tolerancia miatt sokan nem azonnal tiltják kedvenc influenszerük reklámjait, hanem bizonyos idő eltelte után.
Érdekes számok születtek az első statisztikák vizsgálatakor, több százezres követői táborból, 1000-2000 reklám megtekintés.

 

Bizonyos influenszerek reklámposztjai, amikért eddig milliókat fizettek, ezután ár-érték arányban a helyükre kerülhetnek!

 


Tökéletesíteni kell a kutatásokat!
Ez minden reklámpiaci szereplő érdeke. 
Tudom sokaknak hihetetlen, de így van!
Churchill azt mondta, hogy "csak azt a statisztikát hiszem el, amit én magam hamisítottam."
Sajnos ezt a mondást sokan ismerik, és hiteltelenné tette azokat a kutatásokat is, amelyek viszonylag megbízható eredményeket mutattak.
De!
Már nem elég, ha egy rádió megmutatja mennyi hallgatója van, a TV-nek mennyi nézője, az újságnak mennyi olvasója van.

 

Szűrhetővé kell tenni a kutatási adatokat!
- Életkor
- Nem
- Státusz
Sőt, az sem árt, ha a vizsgált időszakon belüli időintervallumokra is tudunk szűkített adatokat lekérni.

 

Talán a legfontosabb: az a reklám hatékony, ami célba is ér!
Ha nem nézi meg, nem olvassa el, nem hallgatja meg, vagy az influenszer posztja közben rájön, hogy reklám és tiltja, akkor az értéke nulla a megrendelő számára!

 

Aki a reklámpiacon költ, tudnia kell mire fizeti ki a pénzét!

 

 borító foto: forbes

Címünk

4400 Nyíregyháza, Eötvös utca 9/A.

Telefonszámunk

+36 (30) 9 581 333