Az elején szögezzünk le valamit, amely minden időszakra érvényes: Nem a reklám és a marketing drága. A legnagyobb kiadás a vállalkozásod számára, a meg nem keresett bevétel!
Az értékesítés szó magában foglalja azt a tényt, hogy valamilyen értéket adsz át valakinek, ellenszolgáltatás fejében. Már, ha van ilyened. Ugyanis sok esetben az érték fogalma viszonylagos.
Kinek értékes az, amit adsz?
- Amennyiben csak Neked értékes, akkor komoly marketing munka szükséges hozzá, hogy ezt az értéket megmutasd, megértesd másokkal is
- Ha a Piac számára is várt, elismert, értékes dolgot adsz el, akkor szerényebb marketing munka mellett komoly piaci eredményeket érsz el
Mindez igaz, ha nyugalmi állapot van.
Kiegyensúlyozott világban, ahol haladnak a hétköznapok, gyarapodnak az emberek, nincsenek korlátozó tényezők, és nem kell "válságterv" szerint élniük az embereknek az életüket. Abban a helyzetben, amikor ez az egyensúly felborul, át kell kapcsolnod minden esetben "VÉSZ" üzemmódra.
Mit jelent ez?
A válságban az emberek értékítélete, döntéseinek prioritásai megváltoznak. Elsődleges a túlélés, és ami nem közvetlenül szükséges ehhez, az kikerül "a számomra fontos, ezért megveszem" kategóriából. Ebben az időszakban kiemelten fontos, hogy kommunikálj. Nem kell pánikolnod, hiszen senki sincs rosszabb, vagy jobb helyzetben. A válság kutya dolog, vannak iparágak (pl élelmiszeripar), amely kifejezetten profitál belőle, hiszen enni mindig kell. Ezekben az időszakokban a nem létszükséglet kiszolgálásával foglalkozó vállalkozások többet kell dolgozzanak ugyanolyan sikerért, mint az ezt megelőző, virágzó piaci időszakokban.
Aki ilyenkor a földbe dugja a fejét, átvált "takarékos" üzemmódra, az el is kezdte a temetési gödrét megásni. A gazdasági válságok utólagos elemzése után egyértelműen kijelenthető, hogy azok vészelték át sikeresen, vagy null szaldósan ezt az időszakot, akik előre menekültek, idejében léptek, együttéreztek az emberekkel - nekik sem könnyű - és folyamatosan hallattak magukról minden lehetséges csatornán, ami rendelkezésükre áll.
Ne feledd: látom, hallom, olvasom.
Keresd meg, hol vannak az emberek, akiknek el szeretnél adni, milyen játszótéren tartózkodnak, és ott kommunikálj velük!
Kétszeres sikered lesz.
Tökéletes üzenetekkel eladsz, és közben hírnevet szerzel, azaz építed a Brandedet.
Miközben aki csendben marad, szépen lassan kiírja magát a piacról, mert akiről nem hallanak, az manapság már nincs is.