Az alaphelyzet:
Üzletet nyitunk. A terep vadonat új. A közeg ismeretlen.
Nincs kutatásunk, nincsenek tapasztalataink.
Konkurencia? - az van!
Az üzlete gyönyörű, a szolgáltatása megfelelő, az árai korrektek.
A vállalkozó első lépései "Ábel" remixben:
- legyen az üzletem szebb, mint a konkurenciájé - De miééért?
- mindenképpen olcsóbb legyek - De miééért?
- azonnali akciókkal ellopom a konkurencia vevőit - De miééért?
- 10 000db szórólappal telepattintom a környék postaládáit - De miééért?
Sajnos ezt a sort még rengeteg ponttal ki lehetne egészíteni, talán a korona az lenne, amikor a vállalkozó két fotellel és egy kávéfőzővel szeretné becsábítani az ügyfeleket abban a hitben, hogy milyen kellemessé teszi a majd a hangulatot a környezet..
Ki menne kávézni egy ruhaüzletbe?
Milyen boldog lesz a vállalkozó mosolya, amikor az ügyfél nem fog vásárolni, de a "kényelmi szolgáltatásokat" igénybe szeretné venni...?
Na ezek, a nem működő stratégiák!
Álom az élet, ezért tényleg kár lett volna disszidálni! :)
Maradjunk a realitások talaján:
Az üzlet legyen szép, az árak legyenek korrektek, a szórólapok - amennyiben nincsenek tartalommal megtöltve - jók lesznek a gyerekeknek papírgyűjtéskor. Aztán a nagy akciók, amikkel azt hirdeted, magad sem hiszed, hogy a kialakított áraidon megveszik a termékedet, vagy a szolgáltatásaidat.
Ha Te sem hiszel benne, hogyan lehetnél hiteles a vevőid szemében?