Az alaphelyzet:
Üzletet nyitunk. A terep vadonat új. A közeg ismeretlen. 
Nincs kutatásunk, nincsenek tapasztalataink.

Konkurencia? - az van!
Az üzlete gyönyörű, a szolgáltatása megfelelő, az árai korrektek.

 

A vállalkozó első lépései "Ábel" remixben:

- legyen az üzletem szebb, mint a konkurenciájé - De miééért?
- mindenképpen olcsóbb legyek - De miééért?
- azonnali akciókkal ellopom a konkurencia vevőit - De miééért?
- 10 000db szórólappal telepattintom a környék postaládáit - De miééért?

 

Sajnos ezt a sort még rengeteg ponttal ki lehetne egészíteni, talán a korona az lenne, amikor a vállalkozó két fotellel és egy kávéfőzővel szeretné becsábítani az ügyfeleket abban a hitben, hogy milyen kellemessé teszi a majd a hangulatot a környezet..

Ki menne kávézni egy ruhaüzletbe?
Milyen boldog lesz a vállalkozó mosolya, amikor az ügyfél nem fog vásárolni, de a "kényelmi szolgáltatásokat" igénybe szeretné venni...?

Na ezek, a nem működő stratégiák!

 

Álom az élet, ezért tényleg kár lett volna disszidálni! :) 

 

Maradjunk a realitások talaján:

Az üzlet legyen szép, az árak legyenek korrektek, a szórólapok - amennyiben nincsenek tartalommal megtöltve - jók lesznek a gyerekeknek papírgyűjtéskor. Aztán a nagy akciók, amikkel azt hirdeted, magad sem hiszed, hogy a kialakított áraidon megveszik a termékedet, vagy a szolgáltatásaidat.

Ha Te sem hiszel benne, hogyan lehetnél hiteles a vevőid szemében?

 

 

A tanács:

Végezz piaci elemzést, találd meg a rést a pajzson, hogyan lehetsz bizonyos szempontok alapján jobb a konkurenciádnál? Erre tervezz kommunkiációt, és ha megvan a tuti üzenet, légy nagyon "hangos"!

 

Egy plusz jó tanács a végére:
Szűkíts, szűkíts, szűkíts... a jó pizzát a pizzériában keresik az emberek, nem a halászcsárdában!

 

Címünk

4400 Nyíregyháza, Eötvös utca 9/A.

Telefonszámunk

+36 (30) 9 581 333