Az értékesítés egy végtelen egyszerű, és ugyanakkor bonyolult műfaj.
Ha lenne valódi elixír, egyszerű lehetne a képlet, de minden iparágra, és piaci környezetre nincs azonos képlet.
Mit gondol az eladó?
A vásárló megfontolt. Tudatosan dönt, és átgondolja a szándékát, mielőtt vásárol.
Ha ez így lenne, az online nem működne.
Gondolj bele, nincs közvetlen kapcsolat a vevő és a termék között, nem tudja megérinteni mielőtt megveszi.
Amennyiben ez így van, mi alapján hoz a vásárló döntést?
Ha százalékosítani kellene, azt mondanám, hogy a vásárlási döntések kb. 20%-a tudatos, a többi más megfontoltságból történik.
A többi érzelmi alapon történik!
Az érzelemre hatni nem nehéz, hiszen nem direkt üzeneteket kell közvetíteni, hanem a vásárló számára olyan érzelmi ráhatást kell generálni, amely azonnal kattintja a "vásárolni akarok" gombot az agyban.
Ezeket a vevőket a legkönnyebb befolyásolni érzelmi ráhatással.
Mutatom a példákat.
Direkt reklám:
Nyári kikapcsolódás 20%-os kedvezménnyel most a Balatonon!
Érzelmi ráhatással:
Csak egy teli tank üzemanyagra van szükséged, hogy életed legjobb nyarán, a legjobb élményeket élhesd át!
Szeldd a habokat a magyar tengeren, válogass a part legjobb hamburgerei között, kortyold a badacsonyi borvidék kiválóságait!
Ez az a recept, ami részben véget vethet a direkt értékesítési reklámkampányok jelentős részének.
Ezért mondtam már sokszor képletesen, hogy a rádió sem zenéket játszik, hanem azokat élményeket eleveníti fel, amelyeket ezek a dalok generáltak az agyadban.
A BRAND tehát fontos!
Építsd, ápold, és minden kommunikációs eszközt vess be, hogy a TE BRAND-ed legyen a legismertebb a piacon.