Hogyan gondolkodik a vállalkozó?
Látsz egy rést, vagy lehetőséget a piacon, aztán szükséged van egy jó ötletre, ezt profi módon megvalósítod, tehát létrejön a termék vagy a szolgáltatás.
Megteremted a megfelelő környezetet, legyen ez gyártóüzem vagy az árusító üzlet.
Elengedhetetlen a szükséges szaktudással rendelkező emberi háttér.
Ha mindez megvan, irány a piac!

Csak akkor nincs reklámra szükséged, ha olyan hiányterméket vagy szolgáltatást árulsz, amelyet máshonnan nem tud megvenni a vásárló, igénye viszont van rá.

Az összes többi esetben valamilyen módon tudatnod kell vele, hogy létezel, és vásároljon tőled.

A reklám akkor lesz sikeres, ha eléri a célközönségedet.
Tudod ki a célközönséged?
Ha nem, ideje megkeresni.

 

Hogyan reklámozz, merre indulj el?

Internet
Ha netes beállítottságú vagy, posztolj minél többet, annál több emberhez jutsz el, sok követőd lesz, tehát minél több reklámod van, annál több vevőd lesz. Legyen brutál jó az ajánlatod, ne légy sablonos, csinálj ütős posztot, szuper szöveggel. Vigyázz, a Social média felületek jelentősen korlátozzák a reklám lehetőségeket. A Google új termékkel jelentkezik, amely tűpontos célzással, egyszerű kezelési felülettel fog hatékony reklámlehetőséget kínálni.

 

TV
Komoly igény lépett fel a fogyasztói oldalon, amely átrendezte a televízió nézők szokásait.
Nem akarunk reklámot a film közben!
Teret nyert a Netflix, ahol előfizetéses rendszerben, reklám nélkül szórakozhat.

 

Újság
Rád bízom, hogy milyen tapasztalataid vannak.
Végezz közvéleménykutatást, a pozitív tapasztalatok százalékának mértékében foglalkozz ezzel a lehetőséggel.

 

Külterületi plakátok
Hatékonyságuk - ha jól használják őket - megkérdőjelezhetetlen, két hét után grafikai változtatás szükséges, ugyanis jelentősen csökken az elérésük utána.

 

Rádió
A szórakoztató és informatív funkciói, valamint ár-érték hatékonysága miatt jó választás.
Hátránya, hogy a fiatalokat nem éri el, kiemelten a 25+ korosztályban használható. 

 

 

A végére néhány értékes gondolat:
- a reklám ne szóljon mindenkinek, minden üzenetedre külön reklámot készíts, a vevő érezze, hogy személyesen neki szól az üzenet

- egy reklám nem reklám!
Ha hasonlattal kell élnem, a piac a szénakazal, te pedig darts nyíllal dobálod a vevőket a reklámüzeneteiddel. Nem mindegy, hányat dobhatsz!

- legalább 7x kell látnod egy hirdetést, hogy lépj. Egy rövid, de magas ismétlészámú kampány is legalább 3 napig tartson, egy komolyabb minimum 2 hétig. Ha meg akarod taníttatni a nevedet vagy a szlogenedet a vevőiddel, legalább 1000 megtekintés, vagy meghallgatás szükséges!

- Organikus elérés = hobbivállalkozás.
A profi ligába a fizetős hirdetésekkel lehet belépni!

- a reklám működik, tehát használd!

 

Ne feledd, minden cég annyit ér, amennyit költenek rá!

Címünk

4400 Nyíregyháza, Eötvös utca 9/A.

Telefonszámunk

+36 (30) 9 581 333