Jövőbelátók és jósok márpedig nincsenek.
Mégis vannak olyan piaci szereplők, akik jól értesültek a változásoknak, szinte elébe mennek az eseményeknek, ráéreznek dolgokra, és ezáltal lépéselőnybe kerülnek. Aki idejében reagál a változásokra jelentős előnyre tehet szert.
Ma már nem minden a tőke. Kétségtelenül fontos eleme a sikernek, de ma már könnyen pótolható. Ezért is tulajdonítanak az elemzők rendkívül fontos szerepet a piaci vizsgálatoknak, hiszen már apró változások is képesek jelentős hatásokra az eredmények tekintetében.
Kijelenhető, hogy elkerülhetetlen a piac folyamatos finomhangolása.
Ha beüt egy gazdasági válság, mit tartanál fontosnak, tőkéd legyen vagy alkalmas légy a piaci változásokat a leggyorsabban lekövetni?
Béé, béé, béé, béé, béééééééé.... :)
A világunkban egyetlen dolog állandó, és ez pedig a változás!
Ha erről az oldalról látjuk a vállalkozásunkat, akkor célszerű úgy helyezkedni, hogy a "Változás szelét" kifogjuk a vitorlánkból!
Hogyan tegyük ezt meg?
A legfontosabb, amit annak idején közgazdász professzorom mindig említett, élj úgy vállalkozóként, mintha mindig kezdő lennél!
Mintha induló vállalkozásod lenne, és minden nap az éltedért harcolnál.
A terméked, szolgáltatásod naprakész legyen, legyen meghatározható versenyelőnyöd a többiekkel szemben, és a marketingedben fókuszálj a VEVŐRE!
Kit érdekel, hogy 35 éves a cég?
Kit érdekel, hogy 76 alkalmazottad van, amikor senki nem veszi fel a telefonszámot, amit a weboldaldon megadtál?
Kit érdekel, hogy a legutóbbi nevesincs kutatási központ által végzett piackutatás szerint piacvezető vagy?
Kit érdekel, hogy annyi munkád van, hogy beraksz egy várólistára?
A VEVŐT az érdekli, hogy megkapja-e tőled, amit szeretne!
Milyen kiszolgálásban lesz része!
Értékesítesz-e vagy csak eladsz!