Nagy kedvezmény, mire jó?

 

A vállalkozások új stratégiákon törik a fejüket, hogy a csendespihenő után rakéta rajttal indulhassanak meghódítani a piac paradicsomot. Jól teszik. Az új ötleteknek mindig van üzenete. Gondolkodunk, emeljük a szolgáltatásunk színvonalát, vevőbarát ötleteket gyártunk, letisztítjuk a sokszor zavaros ajánlatainkat.

 

A vállalkozások 35%-a fél az új lépésektől.
Nincs megfelelő szaktudás, vagy egyszerűen a kialakult sémák alapján működnek a kereskedelmi folyamataik, és nem szorulnak arra, hogy innovatívak legyenek. Pedig igaz a mondás, ha nincs ellenfeled, légy a magad ellenfele!
Tedd magadhoz képest magasabbra a mércét, mert aki beleül a kényelembe, az komoly veszélynek teheti ki magát egy új szereplő megjelenésekor, akinek ráadásul szimpatikus ajánlatai is lehetnek.
Szóval kár lenne a labdát egy lehetséges ellenfélnek feladni, és előkészíteni a terepet számára a sikeres piacra lépéshez.

 

Mit tesznek sokan, egy olyan helyzetben, amikor váratlan, új körülmény keletkezik a piacukon?
(ez lehet egy új piaci szereplő megjelenése, de akár a COVID okozta piaci helyzetváltozás is)
Jönnek a brutál engedmények, a megmagyarázhatatlanul jó ajánlatok.
De miért? - kérdezné Ábel. :) 
A statisztikák alapján egy ilyen "akció" 10, maximum 15%-kal emeli az árbevételt, viszont 60%-kal ronthatja a brandet.
Lerombolja egy pillanat alatt az addigi, hosszú évek keserves munkájával felépített képet a termékről, vagy szolgáltatásról, és ezáltal a cégünkről is.
Nem vagyok akció, és kedvezmény párti, csak abban az esetben, ha rendkívül indokolt.

 

Sokszor nem értem azokat a cégeket, akik nyitási akciót hirdetnek.
Mi ennek az üzenete?
Még ki sem nyitottunk, de már adunk neked 20-30-40% kedvezményt, hogy adj egy kis pénzt, mert üres a zsebünk.
Nem bízunk magunkban, nem bízunk a termékünkben, szolgáltatásunkban, és különben Téged, a vásárlót is hülyének nézünk azzal az indokkal, hogy bejössz hozzánk akciós metszőollót vásárolni, és szerelmes leszel egy fűnyíróba is, amit meg teljes áron megvásárolsz.

Ugyan már!

Vedd meg mert jó, mert szeretnéd, mert tetszik neked, mert szükséged van rá, mert megadhatod magadnak, mert jár neked!

De ne alamizsnának érezd, hogy az álmodat 50% kedvezménnyel vetted meg!

Mekkora értéket képviselne a szemedben, ha egy régóta vágyott álmodat piti pénzért vehetnél meg? 

 

Sokan csalódnak, amikor a nagy akció után, nincs tovább.
Listaáron nem kell a termék, vagy szolgáltatás, sőőőt még a cég a rohadék, amiért árat emelt. 
Közben nem emelt, csak az akciónak lett vége.

 

Mit gondol egy okos vásárló egy olyan cég üzletpolitikájáról, vagy árszabásáról, akik hirtelen benyögnek egy 50%-os bomba akciót?
Eddig mennyit lophatott, ha most ennyit tud engedni?

 

Tisztázzunk valamit.
A világban minden eladható, az értéke pontosan annyi, amennyit a fogyasztó hajlandó érte adni.
Ez az ár mitől függ?
Milyen előnyöket tartogat, és mekkora értéket képez a fogyasztó részére.

 

Ez az előny, vagy érték (így az ár is) befolyásolható a minőséggel, a branddel, az arculattal, az innovatívitással, a szolgáltatás minőségével, a csomagolással, a vásárlói élményteremtéssel, már ha van ilyen.

 

Dolgozz ezeken, és ne feledd:
a fogyasztó két hasonló árú termék vagy szolgáltatás közül azt fogja választani, amelyik több előnnyel rendelkezik a számára!

Címünk

4400 Nyíregyháza, Eötvös utca 9/A.

Telefonszámunk

+36 (30) 9 581 333