Miért játszanak a rádiók zenéket?
A kérdést más területre vonatkozóan úgy is feltehetnénk, miért teszik a hipermarketben a tejet és a kenyeret az üzlet legtávolabbi pontjára a bejárattól?
A válasz nagyon egyszerű: mert napi fogyasztási cikkek, így minden nap az egész üzletet be kell járnod, ha frisset szeretnél enni, és venni.
Nem fejtjük meg ismét a "meleg vizet" ha azt mondjuk, hogy az ember számára az egyik legnépszerűbb szórakoztató eszköz, a zene!
A rádió funkcionalitását tekintve szórakoztat, és informál.
A zene hallgatása közben jobban telik az idő, így aki passzív rádiózást folytat, átsegíti a zene a nap nehezen múló pillanatain. Egy-egy ismert zene - ami akár a háttérben is szólhat - komoly hangulatváltozást eredményezhet, segíthet a stresszes pillanatok legyőzésében, kiemelten fontos szerepe lehet a lélek regenerációjában. Ez is lehet a magyarázat arra, hogy a rádiók az ismertebb zenék közül válogatnak a napi listák összeállításakor.
Ezért van szükség arra, hogy az ember mindkét területre vonatkozó éhségét a rádió kielégítse!
A zenék közé rejtett tartalom tehát informál, és ennek optimális elhelyezése, megfelelő hossza nem kelti azt az érzést, hogy jelentős mértékben megszakad a zenefolyam.
Elkapcsolnak a hallgatók a rádióreklámok alatt?
A mérések azt bizonyítják, hogy sokkal nagyobb mértékű a hallgatói tolerancia a rádió felé, mint más médiumok esetében! Például a televíziót nézők egy-egy reklámblokk alkalmával gyakrabban kapcsolnak el, mint a rádiónál. Sőt sok esetben a rögízett adások visszanézésekor kifejezetten átpörgetik a reklámblokkokat a televíziónézők.