Tegyünk végre T-rendet!
Szereted az új ruhákat?
Mennyire vagy fogékony az új illatokra?
Keresed-e a legújabb technikai fejlesztéseket?
Az újítás része lett az életünknek. Az a vállalkozás, amely nem képes megújulni, hosszútávon komoly problémákkal kell szembenézzen.
Az 50-60-as korosztály - a cégvezetők jelentős része ide tartozik a kkv szektorban - nem ebben a szellemben szocializálódott. Számukra a kiegyensúlyozottság, a kiszámíthatóság, a folyamatos stabil minőségű szolgáltatás volt a cél. Az innovációs robbanás elsöpörte ezeket az eszméket, és ma már az idővel, és a sebességgel kell harcolnunk.
Lassítanunk kell, különben nincs idő meglátni, megszeretni, kiélvezni az újdonságok okozta pillantokat.
Végy egy porszívót, és mire minden porcikátok összeszokik, már nem is gyártják azt a modellt, amit megvásároltál. Szinte nem is kapsz hozzá pótalkatrészt, nem is erre nevel a világ. Azt mondják vedd meg, használd, majd 3-5 év múlva csere. Addig vásárolj hozzá kiterjesztett garanciát, utána kuka. Ha mégsem romlik el, akkor minden nap ajándék!
Hívj ki egy mosógépszerelőt egy 15 éves, és egy 3 éves mosógép elromlásakor, és órákig hallgathatod a szakit, hogy melyik volt az igazi, és melyiket tartsd meg.
De a műszaki világ sem hülye, bevetik a csere akciók, és a "dolgozó" (Hofi) még nem sejti, hogy itt szúrt ki magával, de rendesen.
Te pedig szépen beviszed, mert már nem szép a "kaszni", amúgy pedig tökéletesen működött még. Aztán beállsz a sorba azokhoz, akik innentől 5 évente cserélik majd a szép - de hosszútávú működésre képtelen - újat.
Ilyen egyszerű.
Gondolkodjunk Béláim!
Ez a folyamat különben nem tesz rosszat a gazdaságnak. Ha van miből vásárolni. Márpedig van, hiszen a Magyar gazdaság teljesítőképessége sokkal jobb, mint 10 éve volt. Pörög a kereskedelem, hatalmas a fogyasztás, bitang módon kell mindezt lekövetni a termelőknek, és a szolgáltatóknak.
Szemléletváltásra van tehát szükség, hiszen aki nem fejlődik együtt az emberekkel, hogyan szeretne szót érteni velük??