Nem szeretem a hirtelen felkapott dolgokat.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne lennék fogékony az újításokra, az innováció területére, de azért a realitás szemüvegén keresztül célszerű figyelemmel kísérni a piaci változásokat.
Már többször beszéltem arról, hogy mit kereshet a vásárlói piac.
A ma embere - akár tetszik, akár nem - negyedannyira nem terhelt, mint 15 évvel ezelőtt. Ennek ellenére, vagy éppen ezért minden irányból kapja azokat az impulzusokat, hogyan tudja az unalmát elhessegetni.
Szórakozni szeretne.
Kikapcsolódni.
Terelje el a figyelmét valaki a "nyomorult sorsáról", hiszen önmagától nem képes megtalálni a világban a saját boldogságát.
A feladat tehát a kikapcsolódás megteremtése!
Nincs olyan korosztály, vagy társadalmi csoport, amelyik nem ezt keresi.
Ne legyünk álszentek, meg is találja. Ha nincs ilyen a kínálatban, akkor megcsinálja magától. Itt lett egy piaci rés, amit időben felismert a homo sapiens, így születethetett meg az "új szakma", az influenszer.
Ha unatkozol Pubi, rögtön ott a jobb kezed!! - mondta Hofi 25 éve, és milyen igaza volt! Akkor még nem is gondolta, hogy értelmet nyer a vicc, és a legnagyobb szórakoztató eszköz a "rádiótelefon" lesz!
Ezekben pedig sok kicsi televíziócsatorna, rengeteg abszolút hitelesnek tűnő Valóságshow-val! Nem is kellenek hozzá csilliárdok, esetenként a bekerülési költség szinte nulla. Könnyen előállítható tartalmak, amelyek vagy szólnak valamiről, vagy nem. Legtöbb esetben semmiről.
Elnézést azoktól, akik valódi tartalmakat állítanak elő, de ami jelenleg a világban zajlik, az az abszolút híg trutyi halmaza!
Miért nézzenek téged, mert érdekes vagy? - vagy azért vagy érdekes, mert néznek??
Különös kérdések ezek, és sokszor megmagyarázhatatlan népszerűség párosul egy-egy tartalmatlan tartalom előállító "művészhez".
Mit mutatnak a jóslatok a jövőre nézve?
Ami könnyen jön, könnyen megy majd... a süllyesztőbe!
Vizsgáljuk meg a logika oldaláról:
A hirtelen felkapott influenszerek népszerűek lesznek, és egyre több reklám megrendelést kapnak. Érthető ez, hiszen sok követő van, akik kíváncsiak rájuk.
Ha sok reklám megrendelést kapnak, a követők csalódnak. Hiszen szórakozni szeretne, nem reklámokat nézegetni.
Ezért szépen odébb áll, csökken a népszerűség, nem lesznek reklám megrendelések sem, és a világ rendje helyre áll.
Ebbe a hibába évekkel ezelőtt már nyakig tocsogtak az amerikai influenszerek, ahol a rajongótábor szabotálta az oldalaikat.
FAKE oldalnak lettek kikiálltva, népszerűségük olyannyira csökkent, hogy a gravitációnak is integetni tudnak zuhanás közben.
Ez egy természetes reakció.
A piac őszinte, és könyörtelen.
A piac mindig válaszol.