Sokszor hallhattad már, hogy a fontos emberi értékek milyen hatással vannak az üzleti életre.
Ez logikus, mondják sokan. Mégsem tekintenek rá felelősségteljesen.
Miért??
A negatív hírek tízszer olyan mértékben és gyorsasággal terjednek, mint a pozitív hírek - ez így nem logikus. Amúgy az, ha valaki egy picit is ért a pszichológiához. Zárjuk rövidre azzal ezt a kérdést, hogy a jó dolgokat természetesnek vesszük, és nem annyira érdekesek az emberek számára, mint a negatív információk.
A bizalom értéke, és képessége az emberiséggel egyidős.
Sok ezer évvel ezelőtt is szükség volt rá, onnan indulhatott, amikor az ember társas lény lett.
Kegyetlen dolog ebbe belegondolni, hogy mennyire egyértelmű ez már a mai ember számára, és mégis vannak, akik nem a helyén kezelik.
A bizalomért minden nap tennünk kell!
Minden percben figyelnünk kell a cselekedeteinkre, hiszen egy pillanat alatt eljátszható.
Számomra érthetetlen miért nem veszik komolyan ezt a nagyon fontos dolgot?
A bizalom megteremtésének alapja a kiszámíthatóság, a szavahihetőség, az ígéretek betartása, a pontosság, és ezek által a veled kapcsolatos pozitív kép, és a hozzáállás kialakítása.
A bizalom alapszabályai:
Ne ígérj, ha nem tartod be.
Légy mindig pontos.
Legyenek egyértelműek a szándékaid.
Kommunikálj egyértelműen.
... a többit saját tapasztalatból írd hozzá
Lehet rád számítani?
A vevőd, vagy a partnered bízhat benned, a termékedben, a szolgáltatásodban, a SZAVAD-ban?
Bizalmat könnyen építhetsz marketinggel, igaz nem olcsó. Viszont ne feledd, a másik fél olyan, mint egy gyerek, hamar megérzi ha valami nincs rendben, és pillanatok alatt lerombolja a bizalmi szintet.
Ha ez jól működik, akkor kapsz érte cserébe:
- hitet
- viszont bizalmat
- ajánlásokat
- hitelesíteni fog téged mások előtt
- építi az imázst (az imázs egy belső kép, ami a vevő fejében kialakul magáról a cégről, a márkáról vagy a termékről)
- építi a Branded (a brand a márka, amit képviselsz)